728 x 90

با یاد مجاهد شهید نورمحمد میرزاوند

مجاهد شهید نورمحمد میرزاوند
مجاهد شهید نورمحمد میرزاوند

محل تولد: انديمشک
شغل: -
سن: 20
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


نورمحمد میرزاوند

تاریخ تولد: ۱۳۴۷

محل تولد: اندیمشک

تحصیلات: راهنمایی

سابقه مبارزاتی: ۶سال

«من نورمحمد میرزاوند در سال۵۷ که انقلاب شد، وصیت‌نامهٌ شهیدان سازمان و نشریه‌های آنان را می‌خواندم و به سازمان علاقه داشتم.

در سال۶۰ خمینی جنایتهایش را شروع کرد ، ماهیت کثیف خمینی برایم مشخص شد و بیشتر به سازمان علاقمند شدم.

سال۶۲ و ۶۳ سوم راهنمایی را گرفتم  ترک تحصیل کردم ،و تصمیم گرفتم که وارد سازمان بشوم». نورمحمد سرانجام پس از چندبار تلاش در خرداد۶۶ به سازمان وصل شد و به منطقه رفت، و در گردانهای رزمی ارتش آزادیبخش سازماندهی شد.

ا و با سری پرشور در چند عملیات از‌جمله آفتاب و چلچراغ شرکت کرد، آخرین رزم حماسی او در عملیات فروغ جاویدان بود که قهرمانانه جنگید.

در یکی از نبردها در اسلام‌آباد یکان آنها در حالت پیشروی بود که او مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به‌شهادت رسید و خون پاکش را فدیه راه رهایی خلق و میهنش کرد. «ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا‌ءعند ربهم یرزقون .با نام مسعود و مریم و با یاد تمامی خواهران و برادرانی که طی این مدت جان خود را فدای خلق نموده‌اند وصیت‌نامه خود را آغاز می‌کنم.

به تمامی خواهران و برادران خود و به پدر و مادر و دوستانم سفارش می‌کنم که ادامه‌دهنده راه مجاهدین باشند، راهی  که همانا اسلام راستین و انقلابی است.

باید تا آخرین نفسم علیه این رژیم پلید بجنگم و جان خود را فدای سازمان کنم ،تا هر‌چه سریعتر این رژیم سفاک را سرنگون کنیم، و  چه افتخار بزرگی است که جان را در راه آزادی خلق محروم فدا نمود…». وصیت‌نامه ـ ۱۰خرداد۶۶

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dc2de9f9-581e-489c-b009-723c0e53fb3f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات