728 x 90

با یاد مجاهد شهید سوسن ملازاده صادقیون

مجاهد شهید سوسن ملازاده صادقیون
مجاهد شهید سوسن ملازاده صادقیون

محل تولد: آبادان
شغل: دیپلم
سن: 18
تحصیلات: -
محل شهادت: شیراز
تاریخ شهادت: 10-5-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید سوسن ملازاده صادقیون، در شهریورماه سال۱۳۴۲ در آبادان متولد شد، پانزده ساله بود که انقلاب ضدسلطنتی رخ داد و با سازمان مجاهدین آشنا شد.

سوسن مانند بسیاری از جوانان هم سن و سال خود تحت تأثیر شرایطی که بعد از وقوع انقلاب ضدسلطنتی در ایران ایجاد شد، راه تداوم آزادی و تحقق خواسته‌های مردمی را در آرمانهای باشکوه مجاهدین جست.

او همگام با سایر میلیشیاهای مجاهد خلق در جریان فعالیت‌های سیاسی ستاد‌های مجاهدین فعال بود و در مدرسه و خیابانهای شهر آرمانهای مجاهدین را ترویج می‌کرد.

سوسن پس از ۳۰خرداد ۶۰ نیز به فعالیت‌های انقلابی‌اش ادامه داد و پس از مدت کوتاهی توسط مزدوران خمینی در شیراز دستگیر و به زیر شکنجه برده شد.

او ۴۵روز در زندان انفرادی به سربرد و هیچکس اجازه ملاقات با او را نداشت، یکبار پدرش به زندان مراجعه کرد و به بازجوی دژخیمِ فرزندش که فردی به نام «نامجو» بود گفت: «بگذارید دخترم را ببینم و حاضرم در ازای دیدن سوسن هر چه خواستید به شما بدهم».

اما نامجوی مزدور در کمال قساوت و بی‌رحمی رو به پدر سوسن کرد و گفت: «برو خدا را شکر کن که اعدامش نکردیم».

البته آخوندهای ضدبشر پای همین حرف هم نایستادند و در پانزده مرداد سال۱۳۶۲ او را به همراه ۹مجاهد خلق دیگر به جوخه تیرباران سپردند.

یکی از هم زنجیران سوسن نوشته است در آخرین روزهای قبل از شهادت، موهای سوسن را از ته زده بودند و مدام در سلولش آب می‌ریختند. بعد از اعدام هم پاسداران ظلمت جسد سوسن را به خانواده داغدارش تحویل ندادند و تنها به دادن شماره مزارش اکتفا کردند.

یادش گرامی و راهش پررهرو باد.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/42e8d6f3-640b-4b0a-b875-f9bf914d596b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات