728 x 90

با یاد مجاهد شهید محمدجواد نوربخش

مجاهد شهید محمدجواد نوربخش
مجاهد شهید محمدجواد نوربخش

محل تولد: انديمشک
شغل: دانشجوی فیزیک
سن: 36
تحصیلات: -
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


محمدجواد نوربخش

تاریخ تولد: ۱۳۳۱
محل تولد: اندیمشک
تحصیلات: دانشجوی مکانیک ‌ـ‌آمریکا
سابقهٌ مبارزاتی:۱۰سال
محمدجواد نوربخش دانشجوی رشته مکانیک در آمریکا بود در ادامه  فعالیت در رابطه با قیام ضد سلطنتی،  در سال58 با انجمن دانشجویان مسلمان هواداران مجاهدین  ارتباط برقرار کرد و به فعالیت پرداخت.

او طی چند سال مسئولیتهای مختلفی در امور تبلیغی و مالی به‌عهده داشت، و  در اکثر تظاهرات و آکسیونهای افشاگرانه فعالانه شرکت داشت.

اما، پس از انقلاب ایدئولوژیک سال۶۴ به مدار جدیدی از مسئولیت‌پذیری گام نهاد و خواستار اعزام به منطقه و جنگیدن در خط مقدم نبرد گردید.

پس از ورود به منطقه و فراگرفتن آموزش‌های نظامی، ابتدا در واحدهای نظامی و از سال۶۶ در یکانهای رزمی ارتش آزادیبخش سازماندهی شد.

او در چندین رشته عملیات از‌جمله دو عملیات بزرگ آفتاب و چلچراغ شرکت کرد و دلاورانه جنگید،در عملیات فروغ جاویدان یکی از حماسه‌آفرینان بود.

جواد در چندین تک سنگین ارتش آزادیبخش بر روی نیروهای دشمن در تنگه چهارزبر، که طی آن هزاران تن از مزدوران رژیم از پای درآمدند  در صف نخستین نبرد بود، و  در یکی از این تکهای سنگین، هدف آتش دشمن قرار گرفت و قهرمانانه به‌شهادت رسید.«…کلامی چند با پدر و مادرم، هر چند که می‌دانم به‌خاطر دوری چندین ساله‌ام از من نگران و آزرده‌خاطر شده‌اید، اما من در طول این مدت مشغول مبارزه‌یی بودم که سرنوشت یک خلق سرکوب‌شده و جنگ‌زده را مشخص می‌کند.

پس با شنیدن خبر شهادتم جای افتخار دارد که شما نیز فدیه‌یی در راه آزادی ایران آباد و مستقل و آزاد فردا داده‌اید»…وصیت‌نامه ‌ـ‌۲۵مهر۶۶

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e9bee737-4647-426e-aa2b-5c46633cb000"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات