728 x 90

با یاد مجاهد شهید مسعود قربانی

مجاهد شهید مسعود قربانی
مجاهد شهید مسعود قربانی

محل تولد: تهران
شغل:
سن: 26
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


مسعود قربانی

تاریخ تولد: ۱۳۴۱

محل تولد: تهران

تحصیلات: دیپلم

سابقه مبارزاتی: ۱۱سال

مسعود قربانی (فرمانده بهمن) از سالهای نوجوانی با مجاهدین آشنا شد، در قیام ضدسلطنتی با آن‌که ۱۶سال بیشتر نداشت  در درگیریهای خیابانی و تسخیر پادگانها فعال بود.

طی فاز سیاسی از فعالترین و کارآمدترین میلیشیای پرشور دانش‌آموزی تهران بود. با شروع مبارزه مسلحانه به‌عنوان فرماندهی دلاور و جسور برخاسته از نسل قهرمان میلیشیا به نبرد با دشمن پرداخت.

از فرماندهان هنگ حنیف و بخش عملیات ویژه سازمان بود و چندین رشته عملیات تهاجم به مراکز رژیم را طراحی و برخی از آنها را در صحنه فرماندهی کرد و مهره‌های جنایتکار رژیم را به مجازات رساند.

فرمانده بهمن به‌خاطر جسارت و قاطعیت انقلابی و مسئولیت‌پذیری همراه با فداکاری، صمیمیت و عواطف عمیقش زبانزد و محبوب رزمندگان بود.

او یار آشنای رزمندگان در صحنه نبرد و دوستی صمیمی در شبهای شعر، در مسابقات ورزشی و در برنامه‌های تفریحی رزمندگان بود.

بهمن که با عشق به مسعود قدم به مبارزه گذاشته بود در پرتو انقلاب ایدئولوژیک تولدی تازه یافت و این‌چنین بود که قهرمانی از نسل مسعود، این‌بار در انقلاب مریم زاده شد و ساخته و پرداخته گردید. فرمانده بهمن، معاونت فرماندهی یک تیپ ارتش آزادیبخش را در عملیات کبیر فروغ جاویدان، به‌عهده داشت.

او در تنگه چهارزبر از دیواره آتشها عبور کرد و انبوه انبوه گله‌های پاسدار خمینی را درو کرد، و با پیکری خونین تا بالاترین قله‌ها به پیش تاخت. سرانجام در یکی از نبردها چهره در خون کشید و در اوج شرف و افتخار به‌شهادت رسید.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6c19071b-e068-42d3-8c48-904d6be7df0e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات