728 x 90

با یاد مجاهد شهید علی اصغر ساعی

مجاهد شهید علی اصغر ساعی
مجاهد شهید علی اصغر ساعی

محل تولد: خوی
شغل: --
سن: 39
تحصیلات: لیسانس
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


علی اصغر ساعی

تاریخ تولد: ۱۳۲۸

محل تولد: خوی

تحصیلات: لیسانس علوم آزمایشگاهی

سابقه مبارزاتی: ۱۱سال

علی‌اصغر ساعی در سالهای اختناق شاه با سازمان آشنا شد، و در قیام برای براندازی رژیم شاه فعال بود.

در سال۵۸ در ارتباط با انجمن دانشجویان مسلمان فعالیتش را آغاز کرد، خانه و امکاناتش را در اختیار سازمان قرار داد.

در سال۶۱ از ایران خارج شد و در سال ۶۵ به منطقه اعزام شد واز کادرهای نشریه مجاهد بود، صداقت، صفا، صمیمیت و مهربانی از ویژگیهای برجسته اصغر بود.

در سال۶۵ به تحریریه رادیو مجاهد منتقل شد، و در فروردین۶۷ با شور و اشتیاق در گردانهای رزمی ارتش آزادیبخش سازماندهی‌شد.

در عملیات فروغ جاویدان شرکت کرد و در نبردی حماسی به‌شهادت رسید و چون ستاره‌یی تابناک در کهکشان جاودانه‌فروغهای آزادی جای گرفت. «…‌با تعظیم در قبال فداکاریهای بیکران رهبران عقیدتیم که دست‌اندرکار پرورش عظیم پاکترین، منزه‌ترین و آگاهترین فرزندان نسل انقلابی میهنمان است، تا با زدودن زنگارهای گذشته الماس وجود تک‌تک مجاهدین را تقدیم خلق قهرمان ایران کنند.

پس روشن است که ما برای رهایی غنچه‌های سرخ و شاداب گلستان بزرگ میهنمان از دست این دشمن غدار، به‌پا خاسته‌ایم تا شکوفا شوند، به‌بار بنشینند و مردم ایران از حلاوت و شیرینی ثمرات آن‌که همانا صلح و آزادی و آبادانی است دهان خود را شیرین کنند. تا دوباره نسیم عشق و اعتماد در دل هر ایرانی از آقای ۷۰ساله‌ام گرفته تا رضا و کریم دوسه ساله بوزد و در کوچه و خیابان مردم مبارک‌باد بگویند و همدیگر را در آغوش بکشند.

پس چه باک که برای رسیدن آن بهار بزرگ رهایی جان ناچیزمان نیز فدیه راه مردم بلاکشیده‌مان شود. آری بهار بزرگ آزادی و برابری در راه است. سلام بر مسعود و مریم». وصیت‌نامه ـ ۱۷خرداد۶۷

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/034a73a4-8905-4f81-9def-9c5f03e7aac8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات