728 x 90

با یاد مجاهد شهید محمدباقر‌ سعید

مجاهد شهید محمدباقر‌ سعید
مجاهد شهید محمدباقر‌ سعید

محل تولد: بجنورد
شغل:
سن: 29
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


محمدباقر‌سعید

تاریخ تولد: ۱۳۳۸
محل تولد: بجنورد
تحصیلات: دیپلم
سابقه مبارزاتی: 10سال
محمدباقر‌سعید پس از شرکت در قیام ضدسلطنتی به‌طور فعال به هواداری از مجاهدین پرداخت و در بجنورد مسئولیت تدارکات انجمن هواداران را به‌عهده داشت.

سپس به ستاد سازمان در مشهد منتقل شد و مسئولیتهای مختلفی را به‌عهده گرفت، پس از۳۰خرداد۶۰ در بخش حفاظت، مسئولیتهایی در پایگاههای سازمان در خراسان داشت.

مدتی در سبزوار در واحدهای عملیاتی فعالیت می‌کرد، در سال۶۱ از کشور خارج و عازم منطقه شد. او مدتی در موضع فرماندهی یک واحد از رزمندگان مجاهد مستقر در منطقه بود.

سپس مسئولیتهای مختلفی را در بخش حفاظت پایگاهها به‌عهده گرفت، محمدباقر پیوسته خواهان شرکت در نبرد رودررو با پاسداران ظلمت و تباهی بود و می‌گفت مرا «به جبهه نبرد» با مزدوران رژیم بفرستید.

پس از تأسیس ارتش آزادیبخش در یکانهای رزمی سازماندهی شد، و در چندین رشته عملیات از جمله دو عملیات بزرگ آفتاب و چلچراغ شرکت کرد و در عرصه رزم و جنگاوری درخشید.

ام آخرین رزم حماسی او در فروغ جاویدان بود، که پس از چندین روز نبرد سنگین و پس از به خاک افکندن تعدادی از مزدوران دشمن، سرانجام در قله شرف و افتخار به خاک افتاد و خاک میهن را به خون پاکش رنگین ساخت.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5a0e94e7-ec5a-4557-b4ff-dbefb05a0bbe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات