728 x 90

با یاد مجاهد شهید فاطمه سپهری

مجاهد شهید فاطمه سپهری
مجاهد شهید فاطمه سپهری

محل تولد: مشهد
شغل:
سن: 21
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


فاطمه سپهری

تاریخ تولد: ۱۳۴۶

محل تولد: مشهد

تحصیلات: دیپلم

سابقه مبارزاتی: ۸سال

زندانی سیاسی: ۱ سال

فاطمه سپهری در سال۵۹ و در حالی‌که ۱۳سال بیشتر نداشت با مجاهدین آشنا شد، و در راهپیماییها و تجمعات خیابانی در حمایت از سازمان شرکت می‌کرد.

بعد از ۳۰خرداد، به تهران آمد و در اواخر سال۶۰ طی یک درگیری با سپاه به همراه تمام خانواده‌اش دستگیر شد و یک سال در زندان بود.

سال۶۵ موفق شد خود را به پایگاههای سازمان در منطقه مرزی برساند، او بعد از زیارت مشاهد متبرکه نجف و کربلا نوشت: «آنگاه که در آن حرم مقدس قدم گذاشته بودم، احساس می‌کردم که با پای اسیران و شهیدان در آنجا قدم می‌زنم، ضریح حضرت را طواف می‌کنم و با زبان اسیران و مادران داغدار با مولایم درددل می‌کنم…».

فاطمه در گردانهای رزمی سازماندهی شد و با صلابت انقلابی یک زن مجاهد خلق قدم به صحنه نبرد تمام‌عیار با خمینی دجال گذاشت. «…‌اینک که توانسته‌ام سلاح به زمین افتاده محمد (برادرم) احمد، محمدرضا و فاطمه (فرزندان خاله‌ام) و دیگر یارانم را به‌دست بگیرم، سر از پا نمی‌شناسم.

تصمیم گرفتم تمام وجود ناچیزم را در این مبارزه سخت و بی‌امان علیه دشمن خدا و خلق، خمینی دجال و ضد‌بشر بکار گیرم.

در این راه هیچ چیز و هیچ‌کس توانایی مقابله با عزم مجاهد خلق را که هم‌چون گلوله‌های آتشین بر پیکره شب‌پرستان شعله می‌کشد ندارد و نخواهد داشت…». وصیت‌نامه ـ ۲۴خرداد۶۷

او با چنین عزم جزمی در عملیات آفتاب و چلچراغ شرکت کرد و دلاورانه جنگید، سرانجام در عملیات فروغ جاویدان با تمام توان و اندوخته‌هایش قدم به میدان نهاد و در رزمی قهرمانانه به‌شهادت رسید.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a776abdb-1620-42a5-9b6f-cce87abd8bb3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات