728 x 90

با یاد مجاهد شهید فریدون شعبانی

مجاهد شهید فریدون شعبانی
مجاهد شهید فریدون شعبانی

محل تولد: تهران
شغل: همافر نیروی هوایی
سن: 29
تحصیلات: -
محل شهادت: شیراز
تاریخ شهادت: 20-1-1363
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید فریدون شعبانی در سال۱۳۳۴ در خانواده‌ای متوسط در تهران بدنیا آمد، و پس از دوران دبیرستان وارد دانشکده‌ٔ افسری شد و به استخدام ارتش درآمد. وی ستوان یکم ارتش و افسر هوابرد در پادگان شیراز بود.

فریدون تا تابستان ۶۰ فعالیت سیاسی مشخصی نداشت، هر چند که از طریق تعدادی از افراد فامیل و آشنایانش و از جمله پسر‌عمه‌اش، میلیشیای قهرمان مجید کیائی، در جریان مسائل سیاسی قرار می‌گرفت.

اما پس از آشکار شدن ماهیت پلید رژیم خمینی و آغاز موج شکنجه و کشتار رشیدترین فرزندان مجاهد خلق، او به‌یکباره دگرگون شد و دیگر نتوانست به دور از مقاومت عظیم و سترگی که در میهن خون‌فشانمان به پیشتازی راهگشایان مجاهد خلق آغاز شده بود، به‌زندگی عادی خود ادامه بدهد.

او در آن روزها می‌گفت: ٬٬ دیگر زندگی بس است و باید وارد مبارزه شد و مبارزه کرد... دیگر وقت جنگ با ضدخلق است. »...

شهادت قهرمانانه پسر عمه‌اش مجید کیایی نیز بر آن تأثیر انگیزاننده‌ٔ بسیاری داشت. مردادماه ۶۰ فریدون با چند نفر از همکارانش در پادگان شیراز هسته‌ٔ مقاومت تشکیل داد، و پس از یک فعالیت انقلابی در این پادگان مخفی شد و همراه با دیگر همرزمانش به مبارزه ادامه داد.

سرانجام پس از ماهها فعالیت انقلابی، در سال۶۱ دستگیر شد و تحت شکنجه قرار گرفت.

۹ماه مقاومت قهرمانانه‌ٔ او در زیر وحشیانه‌ترین شکنجه‌ها و سرانجام پذیرش شهادت انقلابی، آزمایش بسیار سختی بود که فریدون پیروزمندانه پشت سر گذاشت. او طی این آزمایش پیروزمندانه عمق پایبندیش را به راهی که برگزیده بود و سرسختی و سازش‌ناپذیریش را در برابر پلیدترین دشمن خلق و انقلاب ایران خمینی جلاد به اثبات رساند.

یادش گرامی باد

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e7dec61c-49c0-4246-bf50-e79f93c53f47"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات