728 x 90

با یاد مجاهد شهید اعظم ذوالقدر

مجاهد شهید ٰ اعظم ذوالقدر
مجاهد شهید ٰ اعظم ذوالقدر

محل تولد: شیراز
شغل:
سن: 25
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: شیراز
تاریخ شهادت: 0-5-1367
محل زندان:

زندگینامه شهید


زندگینامه مجاهد شهید اعظم ذوالقدر
 
شهید اعظم ذوالقدر در سال ۱۳۴۲در یک خانوادهٴ متوسط و سیاسی در شهر شیراز چشم به جهان گشود. پدرش به واسطه سابقه فعالیت و هواداری از دکتر مصدق در جنبش ملی‌شدن صنعت نفت مورد احترام مردم محل بود. اعظم از همان دوران کودکی تحت تأثیر پدر با فرهنگ مبارزه آشنا شد.
 
او در جریان انقلاب ضد سلطنتی با استفاده از فضای باز سیاسی و از طریق مطالعهٴ دفاعیات مجاهدین در بید‌ادگاههای شاه و هم‌چنین زندگینامه آنان با مجاهدین آشنا گردید. او در سال ۱۳۵۸فعالیتش را به‌همراه خواهرش پروین در ارتباط با بخش دانش‌آموزی سازمان آغاز کرد. اعظم در اغلب افشاگری‌های سیاسی بین سالهای ۱۳۵۸تا ۱۳۶۰در کادر میلیشیای بخش دانش‌آموزی سازمان شرکت فعال داشت. مدت کوتاهی پس از پیروزی انقلاب اعظم با فوت پدر که حامی فعالیت‌های سیاسی دخترانش بود روبه‌رو شد، اما این امر هیچ خللی در عزم و ارادهٴ او برای ادامه فعالیت ایجاد نکرد. اعظم همزمان با ادامه تحصیل فعالیت‌هایش را در کادر انجمن دانش‌آموزان دبیرستان خود ادامه داد. در سال ۱۳۵۹دیپلم خود را گرفت و در یک آموزشگاه رانندگی مشغول به‌کار شد و از این طریق مخارج خانواده را تأمین می‌کرد.
 
پس از ۳۰خرداد ۱۳۶۰با دستگیری خواهر بزرگترش عزم او برای ادامه مسیر صد چندان شد، از این‌رو به فعالیت‌های افشاگرانه خود افزود. او پیوسته به ملاقات خواهرش پروین می‌رفت و از این طریق اخبار فعالیت‌های سازمان و هواداران را به زندان منتقل می‌کرد. تلاشهای اعظم درانتقال اخبار برای رژیم پنهان نبود و مترصد دستگیری و ضربه به اعظم بود.
 
پس از سر کشیدن جام‌زهر توسط خمینی جنایتکار که به فتوای قتل‌عام زندانیان سیاسی انجامید. مجریان این جنایت در شیراز تنها به‌کشتار زندانیان سیاسی اکتفا نکردند! موج این کشتار شقاوت‌آمیز فراتر از آن بسیاری از خانواده‌های مجاهدین اسیر را در‌بر گرفت، اعظم یکی از این قهرمانان بود که پس از شهادت خواهرش پروین در مرداد ماه ۱۳۶۷در یورش پاسداران به‌ خانه دستگیر و مدت کوتاهی پس از دستگیری در شهریور سال ۱۳۶۷بر طناب دار بوسه زد... !
 
روحش شاد و یادش گرامی باد... !

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

 

 
 
 
 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/675d9f0c-8c8b-459b-a916-5c76b2ea54f1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات