728 x 90

یاد مجاهد قهرمان ـ کلثوم صراحتی شهید حمله موشکی ۲۵خرداد۹۲ به زندان لیبرتی گرامی باد

کلثوم صراحتی
کلثوم صراحتی

محل تولد: جويبار قائم شهر
شغل: شهیدان قیام
سن: 57
تحصیلات: فوق دیپلم
محل شهادت: لیبرتی
تاریخ شهادت: 25-3-1392
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


تاريخ تولد: ۵ ديماه ۱۳۳۵
تحصیلات: فوق دیپلم


«از نوشته‌های مجاهد شهید کلثوم صراحتی:
(اگر) می‌کشند من هم به تعداد سلولهای بدنم و خونم برپا خواهم خاست و با او می‌جنگم و سرنگونش می‌کنم»

برقی دیگر از الماس عزم زن مجاهد خلق درخشید. شیرزنی دیگر با جلوه‌ای دیگر از ارادهٴ رهایی، از اشرف تا پوران. کلثوم صراحتی، شیرزنی از هزار زن قهرمان اشرفی، به خون تپید. تا الگویی دیگر پیش روی زنان سرکوب شده ایران بگذارد و ایستادگی در جنگ صد برابر بیاموزد. ستاره‌ای دیگر، پورانی دیگر از زندان لیبرتی پرواز کرد.

از آخرین نوشته‌های مجاهد شهید کلثوم صراحتی:
«لیبرتی پلی به سوی تهران است. که سالها در انتظارش بودیم و بند سین… من پناهنده امام حسین و مسعود رجوی و مریم رجوی هستم و بودم. انتخاب می‌کنم سازمان مجاهدین خلق ایران و شورای رهبری (را) و تضمین من هم انقلاب خواهر مریم (است) ( انقلابی) که برای سرنگونی رژیم خمینی کردیم. … هیهات مناالذله و برای همیشه تکرار می‌کنم مجاهد می‌میرم و مجاهد می‌مانم. حاضر حاضر. کلثوم صراحتی. ۴آذر ۹۱

مجاهد شهید کلثوم صراحتی فرزند آزاده‌ای از جویبار قائمشهر. در مدرسه عالی بهداشت تحصیلات خود را ادامه داد و در سال ۱۳۵۸ با مجاهدین آشنا شد، پا در راه آزادی گذاشت، به افشای انحصارطلبیهای خمینی پرداخت، و در راستای این مبارزه در سال ۶۳ او و همسرش دستگیر شدند. کلثوم تا سال ۶۴ در سیاهچالهای اصفهان و تهران به‌سر برد و در همان دوران با مجاهد شهید منیرهٴ رجوی سمبل زندانیان قتل‌عام شده، در اوین همبند بود.. یک برادر او مجاهد شهید قاسم صراحتی در سال ۶۰ توسط خمینی به‌شهادت رسیده و جزو شهیدان نبرد با دیکتاتوری ولایت‌فقیه است.
همسرش مجاهد شهید شعبانعلی محمدعلیزاده نیز جزو شهیدان قتل‌عام سال ۶۷ است.
اما همهٴ این رنجها مانع عزم مجاهدت این زن دلاور مجاهد خلق نشد. و او که در شهریور سال ۶۵ به همراه فرزند خردسالش خود را به پایگاههای سازمان در منطقهٴ مرزی رسانده بود در ارتش آزادی به مسئولیتهای مبارزاتی خود و کار بی‌نام و نشان و پرتلاش یکانهای ارتش ادامه داد. در دوران ۱۰ساله پایداری پرشکوه در اشرف و لیبرتی، تکیه‌گاه محکمی برای دوستان و همرزمانش بود. صبر و متانت انقلابی او زبانزد همه بود.
با همهٴ رنجی که از بیماری دیسک حاد کمر و مشکلات جسمی‌اش می‌برد، اما همواره در همه صحنه‌های فداکاری و مجاهدت حضور داشت. هرگز سختیها مانع از شور و نشاط انقلابی‌اش نشد، تا سرانجام در موشک‌باران جانیان خامنه‌ای در ظهر 25خرداد، به‌شهادت رسید. خونش خط سرخی به نشانهٴ بطلان بر نظام زن‌ستیز ولایت‌فقیه شد، شاخصی گلگون در مسیر رهایی زن ایرانی.
خونش در جویبار سرخ آزادی تا سرنگونی نظام زن‌ستیز و انسان ستیز حاکم جاریست.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/66633449-71f7-4add-bd53-799be087590f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات